Sesungguhnya Islam itu teramat cantik, tidak mungkin mengetepikan kecantikan seni fotografi yang istimewa, yang mampu menyentuh jiwa dengan 'cahaya islam' yang hakiki - Peter Sanders


Follow Us @soratemplates

Isnin, 6 Ogos 2012

JJCM: Day 16 Ramadhan 1433



Sticky Note:
Makruh hukumannya menayang gambo makanan di bulan pose sehingga meleleh air liur... So hanya yang berjiwa kental saje dibenarkan membaca entri ini ye sebab entri saya sekadar untuk berkongsi dan memberi idea mengenai juadah yang boleh kite sediakan untuk keluarga sewaktu berbuka aje. Kalau saya menyebabkan korang jadik lalai dan lupa matlamat sebenar kite berpuasa, saya minta maaf ye.

Boleh semalam blog saya ni kena hacked? Wahhh... fofular gak eh sampai de orang nak hacked? Tapi takper sebab saya pun bleh hack jugak akaka... See? Hari ni dah okeh. Maseh ye tolong hacked semalam. At least skang saya dah tau yang saya ni terer IT muahaha... *perasan + riak* Lagipun harini hari Nuzul Quran so eloklah bermaaf-maafan kannnnnnnnn.... Jom nengok semalamnya juadah berbuka: -

TAUHU SUMBAT
Hini bukan beli tauuu.. den yang buat perghhhh...! Kuah kacang dia je malas nak buat so beli Brahim's punye kuah kacang. Masuk dalam air didih 5 minit pastu dah boleh makan hahaa... tapi tawor le kuahnye. Pasni kena ingat tambah garam! *Tulah! Malas lagik!*

ROTI ARAB & CHICKEN KEBAB
Pak ustad ni memang jenih maleh nak masuk PARAM so saya tau kalau dia nak gi tapau apa-apa sure dia gi kedai arab dekat umah tu. Tapi takperlah sebab saya okeh je janji free. Roti ni budak-budak suka makan *Ayat nak kaver mak makan lebih tapi tanak ngaku*

LAMB MANDEY RICE
Wahhh tulis nama dalam omputih lagi ahaks! Ini feveret pak ustad. Takperlah dia yang nak makan. Saya suke je sebab dia selalu makan tak abes heheee... *Boleh kenen*

AYAM PANGGANG
Yang ni first taim pak ustad beli. rasa dia sangatlah yummy! Maybe sebab ayam ni dipanggang dalam bara bawah tanah kan so dia sangatlah juicy dan isinya sangatlah lembut. Kuis sikit aje isi dia dah terkeluar hehe...

Belanjawan Hari Ini:
Orang belanje seyyyy... Jimat, jimat! Heheee...


Signature

8 ulasan:

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Follow Me at flickr! .